Ny kontakt med eller uten påloggingstilgang (systemtilgang)

Man oppretter en ny kontakt via «Kunde/Ny kontakt» i hovedmenyen.

 

Man kan knytte kontakten til en kunde eller leverandør via nedtrekksmenyen.

 

For innlogging til Tripletex må man krysse av for "Utvidet tilgang" under punktet Brukertype (Utvidet tilgang er satt default).

 

Uten systemtilgang

Skal kontakten ikke ha systemtilgang, så kan det likevel registreres timer, reiseregninger o.l. på kontakten. Man velger da å endre Brukertype til “Uten systemtilgang”, samt aktiverer for "Tillat registrering av informasjon".

 

 

Er det behov for å utbetale lønn til kontakten, krysser man av for lønnsrapportering. Man må da også knytte kontakten til riktig virksomhet og avdeling om man har valgt avdelingsregnskap.

 

Utvidet tilgang

Når man oppretter en kontakt med utvidet tilgang (systemtilgang) vil det automatisk bli generert en e-post til kontakten. Det er derfor viktig å kontrollere at den e-postadressen man legger inn i kontaktdetaljer er korrekt. Det er også e-postadressen som er kontaktens brukernavn. Når mailen er verifisert vil automatisk en ny mail bli generert fra Tripletex, med link for å opprette passord.

 

Tips: Har man vært uheldig å skrive feil e-postadresse kan denne korrigeres i kontaktdetaljer. Man må først fjerne «systemtilgang» under fanen “Brukertilgang” og lagre.

 

Velge fanen Detaljer og endre e-postadressen og lagre. Til slutt aktiverer du systemtilgang igjen og lagrer. Etter dette vil det gå ut en ny e-post for å verifisere.

 

I kontaktdetaljer kan man bruke feltet «Kontakt-ID» hvor man legger inn en spesifikk ID slik at EHF kan stilles direkte til kontakten.



Tripletex AS
Org.nr.: 914 286 018 MVA

Akersgata 16
0158 Oslo

Telefon +47 22 83 60 00
E-postadresse post@tripletex.no