%>

Brukertilgang

Brukertilgangene avgjør hva den ansatte skal ha tilgang til i Tripletex-kontoen. Dette er individuelle tilganger som settes opp på hver bruker i kontoen. Det er kun brukeradministrator i kontoen som har tilgang til fanen  “Brukertilgang der disse tilgangene administreres.

Hvis man oppretter en ny bruker i kontoen, så blir man bedt om å registrere hvilke tilganger brukeren skal ha. Eksempelvis vil en ansatt vanligvis være oppført med systemtilgang i Tripletex, evt også tilgang til å føre timer, reiseregninger og utlegg mm.

Man kan manuelt aktivere de tilgangene den ansatte skal ha, eller man kan velge en ferdigdefinert rettihetsmal ved å klikke på “Benytt rettighetsmal” nederst på siden.

Hvis man velger en mal, så kan man også manuelt fjerne eller legge til tilganger i ettertid.

Hvis man senere vil endre den ansattes tilganger, så velger man “Selskap/Ansatte” i hovedmenyen, klikker på riktig ansatt i oversikten og velger fanen “Brukertilgang”.

Det er også mulig å søke opp ansatte via ikonmenyen helt oppe til høyre.

Klikk på forstørrelsesglasset og skriv inn navnet på den ansatte.

Brukertilgangen til en kontakt kan endres via "Kunde/Kontakter" i hovedmenyen. 

Velg “Vis kontakter med brukertilgang” fra “Kontaktoversikten”.

Har man prosjektmodulen i Tripletex, kan det for eksempel være at den ansatte skal ha tilgang til å registrere kostnader på prosjekter. Se gjerne egen artikkel “Tilganger - Prosjekt”.

Tillegg tilganger:

Brukeradministrator

En brukeradministrator kan opprette og slette brukere i kontoen. Personen kan også legge til og fjerne tilganger på alle ansatte og kontakter med systemtilgang

Administratorrollen gir også tilgang til “Vår kundeside” der man kan bestille moduler og tilleggstjenester. Det må alltid være minst én brukeradministrator i kontoen.

Kontoadministrator

Kontoadministrator er typisk en daglig leder eller en annen person med utvidede rettigheter i kontoen, som f.eks tilgang til banktjenester. Kontoadministratoren vil få tilsendt viktig informasjon fra Tripletex vedrørende blant annet prisendringer og bestillinger.

En bruker med denne tilgangen kan også bestille moduler og tilleggstjenester via “Vår kundeside” i løsningen og signere avtaler elektronisk på vegne av selskapet i Tripletex. 

Brukeren vil også motta informasjon om og stå som Tripletex´ kontaktperson vedrørende personvernsforordningen (GDPR).

Det må alltid være minst én kontoadministrator i kontoen.

 

Under Selskap/Selskapsinformasjon kan man også hvem som er kontoadminsitrator(er) i Tripletex-kontoen. 

 

 

Administrator av betalingstilgang

En administrator av betalingstilgang kan gi andre brukere i kontoen tilgang til å godkjenne betalilnger. Denne tilgangen krever bekreftelse med BankID.

 


 

Regnskapsførers rettigheter

Via “Regnskap/Innstillinger og Regnskapsførers rettigheter” evt Selskap/Regnskapsfører, kan man styre hvilke tilganger regnskapsfører skal ha i kontoen. Hvis man er usikker på hvilke rettigheter regnskapsfører skal ha, kan man velge malen «Regnskapsfører» fra nedtrekksmenyen i rettighetsmalen. Da blir regnskapsfører tildelt standard rettigheter som regnskapsfører. Når du krysser av for “Systemtilgang”, så aktiverer du regnskapsførers tilgang til kontoen. 

 

Hvis man har flere regnskapsførere, så kan man endre regnskapsfører i nedtrekksmenyen øverst i skjermbildet.

 

 



Tripletex AS
Org.nr.: 914 286 018 MVA

Akersgata 16
0158 Oslo

Telefon +47 22 83 60 00
E-postadresse post@tripletex.no