Endre e-postadresse/Ansatt får ikke e-post for tilbakestilling av passord

Ved oppretting av en ansatt eller kontakt som skal ha “Utvidet tilgang” (påloggingstilgang) til Tripletex, kan det være at feil e-postadresse er lagt inn eller det er behov for å endre denne i ettertid.

 

Når man oppretter en ansatt vil det nederst i bildet være et felt hvor systemtilgang (dvs. tilgang til å logge inn i den web-baserte versjonen av Tripletex) automatisk er aktivert.

 

Se gjerne egen artikkel for ansatte som kun skal ha tilgang via mobilapp for å se sin lønnsslipp - Lønnsslipp i mobilapp for alle lønnsmottakere).

 

 

Ved oppretting av ansatte vil det da automatisk genereres en e-post til ansatt/kontakt med informasjon om tilgang til Tripletex og verifisering av e-postadresse. 

 

Er det behov for å endre e-postadressen eller legge til eller fjerne “utvidet tilgang” vil en administrator i kontoen ha rettigheter til dette;

 

Velg den ansatte eller kontakten fra Selskap/Ansattoversikt. Under “Flere valg” kan man filtrere.

 

 

Klikk på navnet til den ansatte eller kontakten. Velg deretter fanen “Brukertilgang”. Fjern haken for “Systemtilgang” og lagre.

 

 

Feltet under e-postadresse vil da være tilgjengelig for endring. Legg inn korrekt e-postadresse og lagre. 

 

Sist, men ikke minst. Når e-postadressen er endret, aktiver for “systemtilgang” og lagre.  Det vil da automatisk genereres en e-post til den ansatte evt kontakten.

 

NB. Oversikt over kun kontakter med eller uten systemtilgang finner du under Kunde/Kontakter. Prosedyren for å endre e-postadresse herfra er som beskrevet over.



Tripletex AS
Org.nr.: 914 286 018 MVA

Akersgata 16
0158 Oslo

Telefon +47 22 83 60 00
E-postadresse post@tripletex.no