Hvordan gi regnskapsfører tilgang til Bankintegrasjon via AutoPay

Hvordan gi regnskapsfører tilgang til Bankintegrasjon via AutoPay

Tilgang for regnskapsfører med egen regnskapsførerkonto i Tripletex.

 

Tilgang til regnskapskontoret gis av den som har prokura i firma. Hvis den/de med prokura ikke har administratorrettigheter til betaling i Tripletex, kan de kontakte Tripletex support skriftlig for å aktivere dette. Hvilke rettigheter regnskapskontoret har avhenger av innstillingene/rettighetene som er gitt til regnskapskontoret via Selskap/ Regnskapsførers rettigheter. Dette gjelder for regnskapskontor som ikke tidligere har hatt tilgang til betalingsløsningen for bedriften. 

 

Ved aktivering fra support vil regnskapskontoret samt en eller flere valgte ansatte/regnskapsførere få aktivert rettighetene. Når regnskapskontoret har fått tilgang, kan den som har administratorrettigheter i regnskapskontorets konto, delegere tilganger videre til de ansatte regnskapsførerne som skal ha det. Dette gjøres i regnskapskontorets egen konto.

 

For regnskapsførere som tidligere har hatt tilgang til direkte remittering, der bedriften har gått over til Autopay, vil alle rettigheter automatisk overføres til alle som tidligere har hatt rettigheter ved direkte remittering. 

 

Tilganger fra Tripletex-konto

  1. Selskap > Regnskapsfører
  2. Marker under Bank- og betalingstjeneste hvilke rettigheter regnskapsfører skal ha. Velges det full tilgang til betaling (inkl. godkjenning), vil administrator kunne gi tilganger til andre på regnskapskontoret. 
  3.  

 

Tilganger fra regnskapsfører-konto

  1. Når regnskapskontoreter blitt gitt full tilgang til Autopay, kan vedkommende gi tilgang til flere i regnskapsførerkontoen.
  2. Tilgang gis via Klienttilgang på aktuell kunde. Velg ansatt. 

 

Deretter gå nedover listen for tilganger og tilpass. 

 

 

Prosedyre for betalingsløpet vil være som beskrevet i følgende artikkel Betalingsflyt

 

Hvordan kan regnskapsfører sette opp avtale for Direkte Betaling via AutoPay for kunde

  1. Kunden må i første instans inngå avtale med regnskapsfører om rettigheter i forbindelse med bank og avtaler. 
  2. Deretter må kunden gi alle nødvendige fullmakter i banken for at regnskapsfører skal kunne opprette bankavtaler for Direkte betaling via AutoPay. Hvordan dette settes opp avhenger av hvilke rutiner de ulike bankene har.
  3. Når dette er på plass kan regnskapsfører sette opp avtalen(e) om direkte betaling og følge rutinene i Tripletex for dette. Rutinene for dette er beskrevet i Opprette Bankintegrasjon via AutoPay 
  4. Til orientering må tjenesten aktiveres i Tripletex (under Selskap/Selskapsinformasjon) før avtale opprettes i Danske Bank.
  5. Skal kunden ha rettigheter til Direkte betaling, vil det være regnskapsfører som administrerer dette ved å ta kontakt med Tripletex support og deretter gi nødvendige tilganger via Brukertilgang som beskrevet over. 

 



Tripletex AS
Org.nr.: 914 286 018 MVA

Akersgata 16
0158 Oslo

Telefon +47 22 83 60 00
E-postadresse post@tripletex.no