Hvordan gi regnskapsfører tilgang til Bankintegrasjon via AutoPay
Tilgang for regnskapsfører med egen regnskapsførerkonto i Tripletex.
Tilgang til regnskapskontoret gis av den som har prokura i firma. Hvis den/de med prokura ikke har administratorrettigheter til betaling i Tripletex, kan de kontakte Tripletex support skriftlig for å aktivere dette. Hvilke rettigheter regnskapskontoret har avhenger av innstillingene/rettighetene som er gitt til regnskapskontoret via Selskap/ Regnskapsførers rettigheter. Dette gjelder for regnskapskontor som ikke tidligere har hatt tilgang til betalingsløsningen for bedriften.
Ved aktivering fra support vil regnskapskontoret samt en eller flere valgte ansatte/regnskapsførere få aktivert rettighetene. Når regnskapskontoret har fått tilgang, kan den som har administratorrettigheter i regnskapskontorets konto, delegere tilganger videre til de ansatte regnskapsførerne som skal ha det. Dette gjøres i regnskapskontorets egen konto.
For regnskapsførere som tidligere har hatt tilgang til direkte remittering, der bedriften har gått over til Autopay, vil alle rettigheter automatisk overføres til alle som tidligere har hatt rettigheter ved direkte remittering.
Tilganger fra Tripletex-konto
Tilganger fra regnskapsfører-konto
Deretter gå nedover listen for tilganger og tilpass.
Prosedyre for betalingsløpet vil være som beskrevet i følgende artikkel Betalingsflyt
Hvordan kan regnskapsfører sette opp avtale for Direkte Betaling via AutoPay for kunde