%>

Fryse eller stoppe abonnement

Det kan være behov for å pause et abonnement eller stoppe et abonnementet for godt.

 

Vi kan se på et eksempel.

Dette er et fast abonnement for en barnehage-avgift. Det faktureres automatisk kr 2.500 per måned. 

 

 

Nå skal barnehagen være feriestengt i juli. Det er allerede fakturert til og med 30. juni. 

 

 

For å stoppe abonnementet for en måned, markerer man en eller flere ordre og velger “Endre valgte abonnement” fra handlingsknappen.

 

 

For å fryse abonnement er det viktig å velge siste fakturerte dato i abonnementet (ref Status) - i vårt tilfelle vil det være 30. juni. Vi ønsker å aktivere abonnementet 1. august. Velg deretter “Endre valgte abonnement”.

 

 

Setter man f.eks 1.7 som stratdato for frys fra, vil det faktureres for 1 dag. 

 

I ordreoversikten vil det i Beskrivelsesfeltet stå som følger: 

 

 

Har du vært uheldig å satt feil slutt- eller startdato kan du endre dette i detaljer på selve ordren. Sletter du den nye startdato på abonnementet vil du deretter få mulighet til slette sluttdato på den opprinnelige ordrelinjen.

 

 

Ønsker du å stoppe et abonnement, men ikke vet når abonnementet skal starte igjen, kan du velge “Avslutt abonnement” - sette ønsket sluttdato. Ordren vil likevel være synlig i ordreoversikten inntil man evt velger å markere “Avslutt ordrer”.

 



Tripletex AS
Org.nr.: 914 286 018 MVA

Akersgata 16
0158 Oslo

Telefon +47 22 83 60 00
E-postadresse post@tripletex.no