Mistet mobilen og kan ikke logge inn i AutoPay

NB. Har du ikke mistet eller blitt frastjålet den gamle mobilen/enheten din, og fortsatt har den tilgjengelig, følg heller denne artikkelen.

 

Logg inn på autopay.visma.net med brukernavn og passord (e-postadressen som du benytter når du logger inn i Tripletex, men passordet vil være det du opprettet når du satte opp AutoPay i kontoen).

 

 

 

Når du kommer til denne siden kan du naturlig nok ikke skrive inn koden fordi du har mistet mobilen.

 

Trykk derfor på “Prøv på en annen måte” og deretter “Bruk engangskode”.

Hvis du fortsatt har beredskapskoden fra da du aktiverte totrinnskontrollen, bruk denne. Har du mistet koden kan du sende mail til support@tripletex.no og legge ved kopi av legitimasjon slik at de kan lage en ny engangskode for deg. Husk å skrive i mailen hvilket selskap det gjelder.  

Skriv inn koden og trykk “Bekreft”.

 

 Du vil nå bli logget inn og motta en ny beredskapskode - ta vare på denne!

Neste trinn er å trykke på “Jeg har skrevet ned den nye engangs nødkoden”.

Deretter trykk på navnet ditt oppe i høyre hjørne og så på “Mine opplysninger”

 

 

Trykk på “Deaktiver totrinnskontroll” under avsnittet “Pålogging med passord”. 

 

 

Trykk “Fortsett”.  Trykk så “Mistet mobilen” i det nye vinduet. 

 

 Skriv inn beredskapskoden du fikk tidligere (evt. den du har tatt vare på) og trykk “Fortsett”

 Du vil nå bli sendt tilbake til siden du vare på - her trykker du “Aktiver totrinnskontroll”.

Skriv inn passordet (fra AutoPay) ditt og trykk “Fortsett”

Nå må du gå gjennom stegene for å legge til totrinnskontroll, beskrevet i artikkelen Opprette bankintegrasjon via AutoPay.



Tripletex AS
Org.nr.: 914 286 018 MVA

Akersgata 16
0158 Oslo

Telefon +47 22 83 60 00
E-postadresse post@tripletex.no