Deaktivere tofaktorautentisering (2FA)

2FA for Tripletex kan deaktiveres av support. Send gyldig ID på e-post til support@tripletex.no.

Har du tilgang til Tripletex og 2FA, kan du under "Min profil>Brukerinnstillinger og seksjon "Sikkerhet", selv deaktivere 2FA.

 

2FA for AutoPpay (Visma Connect) kan skrus av/nullstilles ved å logge seg inn på https://autopay.visma.net. Vær oppmerksom på at hvis 2FA for AutoPay skrus av, vil du ikke kunne godkjenne betalinger!

 

Nullstill 2FA for AutoPay

Dersom du mister mobiltelefonen evt. får ny og ikke har mulighet til å logge inn, kan du gå til https://autopay.visma.net, skrive inn e-postadressen din og passordet ditt (for AutoPay). Når du blir bedt om 6-sifret kode, kan du trykke på "Prøv en annen måte" (se bildet nedenfor). 

Du får da må muligheten til å bruke “engangs beredskapskoden” som ble opprettet (trinn 4/5) ved aktivering av totrinnskontroll. 

2FA_steg 4.png

Hvis du ikke har denne beredskapskoden,kan Tripletex support bestille en ny til deg. Da må du sende gyldig identifikasjon fra e-posten som skal motta beredskapskoden, til support@tripletex.no. Vær oppmerksom på at det kan ta inntil 3 virkedager å få generert en ny kode. 

Når beredskapskoden som er en engangskode har vært brukt, kommer det frem en ny som du må ta vare på. Du vil ha behov for den nesten med en gang.

Når du har kommet deg inn i programmet igjen, kan du deaktivere totrinnskontroll ved å trykke på navnet ditt øverst til høyre og velge “mine opplysninger”. Ønsker du å fortsette med to-trinnskontroll, reaktiverer du dette igjen for å kunne koble deg opp med ny telefon. 

 

Husk å ta vare på den nye beredskapskoden som kommer opp på skjermen!

 

 



Tripletex AS
Org.nr.: 914 286 018 MVA

Akersgata 16
0158 Oslo

Telefon +47 22 83 60 00
E-postadresse post@tripletex.no