Elektroniske skattekort

For å få lagt inn elektroniske skattekort på bedriftens ansatte i Tripletex, må de elektroniske skattekortene først bestilles fra Altinn. Man går inn i "Selskap/Ansatte" eller "Lønn/eSkattekort" i hovedmenyen.

Man må først logge seg inn i Altinn via handlingsknappen helt til høyre.

Velg riktig Altinn-ID og skriv inn fødselsnummer, passord og engangskode.

Marker den/de ansatte i listen man ønsker å bestille skattekort for - klikk så på "Bestill skattekort" i sidemenyen. Velg riktig regnskapsår og kontaktperson. 

Hvis man vil motta varslingsmeldinger, så må man registrere en e-postadresse eller mobilnummer. Så klikker man på "Bestill skattekort". Man vil få en melding oppe til høyre om bestillingen var vellykket.

 

I utgangspunktet skal skattekortene kunne lastes opp med en gang, men det kan i blant ta et par minutter. Man kan også logge seg inn i Altinn og se bestillingen via menyvalget "Arkivert".

Man henter de elektroniske skattekortene via "Lønn/eSkattekort" i hovedmenyen. 

Så velger man "Hent nye skattekort" i menyen. Hvis skattekortene er klare, så vil det komme ny informasjon i feltet "Skattekort".

De elektroniske skattekortene vil automatisk bli registrert på de ansatte. Man kan se skattedetaljene via ansattdetaljene og fanen "Arbeidsforhold".

I kolonnen "eSkattekort" kan man se at dette er et elektronisk skattekort. Hvis det var registrert et skattekort manuelt på den ansatte fra før, så er det ikke nødvendig å slette denne raden.



Tripletex AS
Org.nr.: 914 286 018 MVA

Akersgata 16
0158 Oslo

Telefon +47 22 83 60 00
E-postadresse post@tripletex.no