%>

Oppretting av klienter som er Tripletex-kunder

En regnskapsfører kan fint opprette klienttilgang til en kunde med eksisterende Tripletex-konto. 

 

Regnskapsfører kan opprette tilgang til klientkonto ved å foreta følgende steg: 

 

1. Opprett kunden via “Kunde/Ny kunde” i hovedmenyen. Det er viktig at kunden legges inn med riktig organisasjonsnummer.

 

 

 

2. Trykk på  “Opprett klienttilgang” i menyen nederst i skjermbildet.

 

3. Huk av for å bekrefte at en avtale er inngått mellom regnskapsfører og firma.

 

 

 

4. Trykk “Opprett klienttilgang”. Man må deretter fylle inn en del informasjon, velg deretter opprett klienttilgang.

 

 

 

 

Kunden

 

5. Kunden får nå en mail fra Tripletex med informasjon om Regnskapsbyrået ønsker tilgang til Tripletex-kontoen.

 

 

 

6. Kunden må nå logge inn i sin Tripletex-konto og får denne dialogboksen for å godkjenne forespørsel om regnskapsførertilgang.

 

 

7. Når kunden har godkjent får regnskapsfører tilgang til klient.

 

8. Klienten kan selv endre regnskapsførers tilganger under menyen “Selskap/Regnskapsfører”.



 

Regnskapsfører

 

Når klienten har gitt regnskapskontoret rettigheter, så kan regnskapskontoret fritt administrere de gitte rettighetene til sine ansatte. Dette gjøres via kundedetaljer og fanen “Klienttilgang”.

 

 

For å legge til en ansatt klikker man på “Legg til ansatt” over tabellen.



  




Velg “Legg til ansatt”. Det er kun initialene til den ansatte som vises, men ved å holde musepekeren over initialene ser man hele navnet. Man kan redigere rettighetene til alle regnskapsførerne manuelt i denne listen, evt benytte en rettighetsmal.

 

Hvis man går til “Selskap/Ansattoversikt”, klikker på “Detaljer” ved siden av en ansatt og velger fanen “Klienttilgang”, så kan man se alle klienter som den ansatte har tilgang til.

 

 

Her kan man også fjerne tilganger hos de ansatte.



Tripletex AS
Org.nr.: 914 286 018 MVA

Akersgata 16
0158 Oslo

Telefon +47 22 83 60 00
E-postadresse post@tripletex.no