%>

eFaktura

eFaktura kan kun sendes til privatpersoner. Det er en egen innstilling på kundekortene i Tripletex som sier om kunden er en privatperson.

 

For å bestille eFaktura må man ha registrert en kontoadministrator i kontoen. Kontoadministratoren vil få tilsend avtalevilkårene for eFaktura. Hvis du får meldingen «Det er ikke registrert en kontoadministrator i kontoen» når du bestiller, så må du gå til siden «Brukertilgang» og aktivere tilgangen «Kontoadministrator».

 

Det må i tillegg være registrert en fullstendig selskapsadresse på selskapet via «Selskap/Selskapsinformasjon» i hovedmenyen.

eFaktura bestilles via «Vår kundeside» på samme måte som andre tilleggstjenester i løsningen. Her huker man av boksen for «eFaktura».

 

Man vil da få opp avtalevilkårene som må godkjennes. Når man godkjenner avtalen, så vil det starte en prosess for å få avtalen registrert hos bankene. Det kan ta opptil 24 timer før denne prosessen er ferdig og eFaktura er klar til bruk. Den som bestilte tjenesten, vil få et varsel i løsningen når avtalen er aktiv og man kan begynne å bruke eFaktura i Tripletex. Man vil ikke få opp eFaktura som sendemåte på ordre/faktura før avtalen er ferdig registrert.

 

Når avtalen er aktiv

Man kan gjøre en masseendring på privatkunder til eFaktura på følgende måte:
Gå til kunde/leverandøroversikt => Huk av kunder => velg endre, så får man opp et valg om å endre sendemåte på privatpersoner
NB! Kundekortet må inneholde,  kundenummer, e-postadresse / telefonnummer og postadresse.

Fakturering med eFaktura gjøres på vanlig måte i Tripletex. I fakturaoversikten vil det stå «Sendt som eFaktura». Hvis ikke kunden godkjenner eFaktura i sin nettbank innen tre dager, så vil faktura bli sendt som e-post.

 

Hvis du ønsker å sende elektronisk faktura til en bedrift, se artikkel HER



Tripletex AS
Org.nr.: 914 286 018 MVA

Akersgata 16
0158 Oslo

Telefon +47 22 83 60 00
E-postadresse post@tripletex.no